piątek, 17 października 2014

GĘSIA SZYJA

Tatry Bielskie z Rusinowej Polany
Korzystając z ostatnich w tym roku tak ciepłych i słonecznych dni, postanowiliśmy rodzinnie odwiedzić Tatry. Wyjazd z dziećmi, więc trasę musiałem dobrać do ich możliwości, wybieraliśmy między Wielką Rawką w Bieszczadach a "czymś" w Tatrach.

Jak w większości takich decyzji postawiliśmy na Tatry, a w nich na Gęsią Szyję i Polanę którą, już wcześniej kilkakrotnie odwiedzaliśmy, ze względu na dostępność i możliwość dotarcia do niej, tak przy okazji, m.in. podczas wycieczek nad Morskie Oko czy wyjazdu na Słowację.
Nowy Wierch, Hawrań, Murań i Płaczliwa Skała
Nam wycieczka z dziećmi na Gęsią Szyję i z powrotem zajęła 5 godzin, z bardzo długimi przerwami na podziwianie widoczków na Rusinowej.
Szliśmy z parkingu Wierch Poroniec przez bardzo popularną Rusinową Polanę, na której o każdej porze roku jest mnóstwo turystów. Dalej trasa zaczyna piąć się ostro w górę, przez świerkowy las, remontowaną ścieżkę, niewielką polankę od której już tylko chwilka do naszego celu.

Gęsia Szyja to szczyt o wysokości 1490 m n.p.m. prawie w całości porośnięty lasem świerkowym, tylko jej wierzchołek, który stanowią wypiętrzone na 15 metrów skały dolomitowe jest odsłonięty, i to z niego można podziwiać panoramy tatrzańskie, od Tatr Bielskich przez Tatry Wysokie do Tatr Zachodnich.
Całość wycieczki zakończyła się w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce, o którym pisałem wcześniej.

Kilka fotek z wycieczki PONIŻEJ a Panorama Rusinowej Polany z podejścia na Gęsią Szyje w dziale PANORAMY.

Kolory na parkingu
Droga na Rusinowa Polanę z Parkingu Wierch Poroniec
Gęsia szyja - grzbiet po prawej