środa, 30 września 2015

RZYM - MUZEA WATYKAŃSKIE - dzień II

Panorama jednej z sal w Muzeum Watykańskim
Na drugi dzień zaplanowane mieliśmy w szczególności Muzea Watykańskie oraz Kaplicę Sykstyńską. Aby dostać się bez problemów do muzeum, bilety zakupione mieliśmy w Polsce i to dzięki nim, uniknęliśmy ok. 3 godzinnego stania w kolejce do kas. Korzystając z takiego rozwiązania weszliśmy odrębną bramką mijając tłumy czekające w kolejce. Przy wejściu szczegółowa kontrola, później odbiór audioprzewodnika i rozpoczynamy zwiedzanie. Same Muzea Watykańskie, to niezliczona ilość pomieszczeń, galerii, bibliotek, korytarzy, kaplic czy salonów. Wyczytałem gdzieś w Internecie, że długość trasy do zwiedzania, przez wszystkie sale wystawowe wynosi prawie 7 kilometrów!!!
Ozdoby ścienne muzeum
We wszystkich z sal niespotykana ilość zbiorów, gromadzonych na przestrzeni wieków przez poszczególnych papieży.
W końcowej fazie zwiedzania wchodzimy do Kaplicy Sykstyńskiej, w której obowiązuje bezwzględny zakaz fotografowania i filmowania, a zwiedzający proszeni są zachowanie ciszy.
Przed rozpoczęciem zwiedzania muzeów nie zdawałem sobie sprawy, że całość może nam zająć ok. 3 godz. w miarę szybkiego zwiedzania. Pomieszczeń do zwiedzenia jest tam naprawdę sporo, a obejrzenie wszystkich zbiorów w ciągu jednego dnia jest absolutnie niemożliwe.
Po wyjściu z Muzeów Watykańskich kierujemy się w kierunku Placu Świętego Piotra, a następnie w kierunku rzeki Tyber. Na Plac Świętego Piotra jeszcze wrócimy podczas zwiedzania wszystkich czterech Rzymskich Bazylik, o czym w moim następnym wpisie.
My jeszcze tego dnia z Placu Świętego Piotra, udaliśmy się wzdłuż Tybru, do Zamku i na Most Świętego Anioła.

Kolejka do Muzeów Watykańskich
Panorama Rzymu z okna muzeum
Parking w Watykanie
Most Świętego Anioła
Most Vittorio Emanuele II z Mostu Św. Anioła
Na Moście Św. Anioła
Zamek Świętego Anioła
Na jednej z bocznych uliczek
Włoskie Moto Guzzi

2 komentarze:

czule pisze...

Czy w Watykanie istnieje możliwość wypożyczenia elektronicznych przewodników, o takie urządzenie http://systemtourguide.com/portfolio-item/okayo-wt-300/ . Zabieram niedługo moją mamę na wycieczkę do Rzymu, sama wszystko organizuję a chciałabym żeby mama jak najwięcej ciekawostek mogła się dowiedzieć.

Wiesiek P. pisze...

Tak, jest taka możliwość. Nas była czwórka, ale wzięliśmy jeden audioguide, kolega słuchał i nam przekazywał. Oczywiście języka polskiego nie ma.