poniedziałek, 5 października 2015

Dolina KOBYLAŃSKA

Wspinaczka skałkowa
Jedna z wielu położonych na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej dolinek. Dolina Kobylańska oraz położona w jej pobliżu Dolina Bolechowicka, znalazły się na naszej wczorajszej liście miejsc do odwiedzenia. Po odwiedzeniu wcześniej krakowskiego zoo, udaliśmy się do położonej ok. 20 km. od zoo Doliny Kobylańskiej. Na parkingu okazało się, że mnóstwo osób korzysta z tak pięknej pogody i znalezienie wolnego miejsca będzie niemożliwe. Zaparkowaliśmy na pobliskich łąkach i udaliśmy się stromym zejściem, do dna dolinki. Tam oczywiście wiele osób uprawiających wspinaczkę skałkową, ale i wiele grilujących turystów, palących ogniska i ogólnie odpoczywających na rozległej polanie.
To miejsce jest bardzo popularne na piknikowanie, i szczerze, to pierwszy raz spotkałem się z takim miejscem do grilowania.
Panorama Doliny Kobylańskiej
Sama dolina jest dość długa, więc spędziliśmy w niej więcej czasu niż początkowo zaplanowaliśmy, dlatego też zrezygnowaliśmy z odwiedzenia Doliny Bolechowickiej. Obiecaliśmy sobie, że na pewno tu ponownie wrócimy ale na cały dzień, i z bardziej szczegółową mapą szlaków.