poniedziałek, 25 lipca 2016

Park Narodowy KRKA

Wodospady na rzece KRKA
Nasza przygoda z Chorwacją zaczęła się od jednego z bardziej popularnych miejsc w tym kraju, czyli Parku Narodowego Krka. Nasz plan zakładał zrobienie przerwy w drodze do miejscowości Brela, i krótkiego zwiedzenia parku przy rzece Krka.
Poznać to miejsce można na dwa sposoby. Wariant dłuższy, to zaparkowanie auta w miejscowości Skradin, opłacenie rejsu statkiem do Roški Slap, wizyty na wyspie z klasztorem franciszkanów, przepłynięcie pod wodospady Skradinski Buk i powrót do miejscowości Sradin. Jest to wariant bardziej atrakcyjny i oczywiście droższy, od wariantu krótszego który zakłada zwiedzanie, tylko okolic wodospadów Skradinski Buk.

Wodospad Skradinski Buk
My wybraliśmy wariant krótszy, czyli dojazd do miejscowości Lozovac i zwiedzanie okolic wodospadów Skradinski Buk. Jako, że podróż z Polski przebiegła nam sprawnie, to na parkingu pojawiliśmy się już o godz. 7:30, a o godz. 8:00, jako pierwsi zaczęliśmy schodzenie do rzeki Krka. Po zejściu do poziomu rzeki, można spacerować ponad jej taflą po drewnianych kładkach, od wysepki do wysepki, wśród mnóstwa mniejszych i większych wodospadów. Oczywiście największa atrakcja tego miejsca, to wodospad na rzece Krka, Skradinski Buk, w okolicy którego znajduje się ogólnodostępne kąpielisko. Na szczęście z uwagi na fakt wczesnego odwiedzenie tego miejsca, osoby chcące zasięgnąć kąpieli w rzece zaczęły dopiero docierać nad brzeg ok. godz. 10:00, co dało mi możliwość obfotografowania wodospadów bez tłumów turystów.
Na zwiedzanie tego miejsca przeznaczyliśmy ok. 3 godz., po czym autobusem (wliczonym w cenę biletu), udaliśmy się  na górny parking, i w dalszą drogę do miejscowości Brela.

Na koniec informacja o cenach w 2016 roku, dla osób chcących odwiedzić to miejsce. Parking w miejscowości Lozovac - bezpłatny, bilety do parku w części Skradinski Buk; dorośli - 150 kun (ok. 90 zł), dzieci 7-18 lat - 90 kun (ok. 54 zł), dzieci do lat 7 - bezpłatnie.