czwartek, 24 sierpnia 2017

Jeziora PLITWICKIE

Odwiedzając Chorwację na liście miejsc obowiązkowych do zobaczenia, znajdują się dwa punkty z turkusowymi jeziorami, soczystą zielenią i niesamowitymi ciekami wodnymi. Pierwszy z "wodnych parków" w Chorwacji to Wodospady KRKA, które opisywałem TUTAJ  a drugi to Park Narodowy Jezior Plitwickich, który zwiedzaliśmy w tym roku.
Park ten, dla osób które wybierają się na Riwierę Makarską można zwiedzać w drodze do, lub z Polski ale najlepiej zrobić to z noclegiem w najbliższej okolicy. My natomiast, wyruszając o godzinie 17:00 z Podkarpacia, po spokojnej jeździe na parkingu w Plitwicach byliśmy po godzinie 6:00 rano, i po rozpakowaniu, staliśmy przed kasą o godzinie 7:00.
Park oferuje kilka tras, i kiedy wybieraliśmy się do Plitwic starliśmy się wybrać odpowiednią dla nas trasę. Jednak najlepiej tą decyzję podjąć już na miejscu, ponieważ zwiedzając park zawsze możemy zadecydować o kontynuowaniu wycieczki w kolejne miejsca, bądź zakończyć zwiedzanie w jednym z trzech miejsc, i wrócić do parkingu autobusem wliczonym w cenę biletu. Również w cenie biletu mamy zapewnioną komunikację między punktami na jeziorach, małymi statkami. Samo zwiedzanie może trwać od 2 do 6-7 godzin, bo miejsc jest tam naprawdę sporo i najlepiej wybrać się tam na cały dzień.
W parku tym w odróżnieniu do KRKA zabrania wchodzenia do wody, a zwiedzać możemy jedynie spacerując po oznaczonych ścieżkach.
Zapraszam zatem do poniższej fotorelacji w magicznej krainie turkusowych jezior.